آموزش ماساژ در کرج

آموزش ماساژ در کرج

انجام ماساژ به معنای فشردن بافت نرم بدن مانند: عضلات، بافت‌های همبند، تاندون‌ها، رباط‌ها و مفاصل است. انجام ماساژ یک اقدام درمان بالینی است. این اقدام بهداشتی درمانی بیشتر در راستای از بین بردن تنش و استرس های روزمره، ازبین بردن درد های کوفتگی بر اثر فعالیت زیاد و ایجاد آرامش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاریخچه ماساژ

در آثاری که از گذشتگان باستان به جا مانده شواهدی مبنی بر به کارگیری علم ماساژ در تمدن های گذشته مانند:کره، چین، هند، ژاپن، یونان و … به صورت جامع و گسترده یافت شده است.

در واقع می توان گفت ماساژ یکی از قدیمی ترین درمان ها در زمینه ی بهبود جسم و روح آدمی به حساب می آمد.

2700 سال پیش از میلاد چینی ها از انواع ماساژ برای درمان بیماری های مختلف مثل انواع فلج ها و … استفاده می کردند.

حتی در سنگ نوشته ها و مقبره های مصر باستان تصاویری از انجام ماساژ طراحی شده است. در هند نیز ماساژ به کمک انواع روغن های معطر و ادویه جاتی که خاصیت درمانی دارند از گذشته تا به امروز صورت می‌گرفته است.

با دانستن قدمت چندین هزارساله ماساژ و خاصیت های درمانی و شفا بخشی که دارد توانستیم به محبوبیت ماساژ در عصر امروز پی ببریم.

ماساژی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد تلفیقی از دستور العمل های ماساژ های تمدن های مختلف است.  از ماساژ به عنوان یک مکمل اثر بخش در کنار درمان هایی همچون توانبخشی و فیزیو تراپی استفاده می شود.

چرا باید از ماساژ استفاده کنیم؟

بهتر است استفاده از خدمات ماساژ را مانند: ورزش کردن به روتین روزانه خود اضافه کنید. استفاده ی مرتب از ماساژ در بازه های زمانی مشخص باعث می شود آسیب و استرس شما به میزان چشم گیری کاهش پیدا کرده و تعادل مناسب و پایدار بین سلامت ذهن و جسم شما برقرار شود.

اگر شما شخصی هستید که دارای شغل پر تنش و استرس زا هستید و همچنین فعالیت های شدید بدنی انجام می دهید بهتر است هفته ای یک بار به صورت منظم از خدمات ماساژ بهره گیری نمایید.

عوارض بعد از ماساژ

اگر ماسوری که برای انجام ماساژ انتخاب می کنید دارای علم و مهارت کافی نباشد ممکن است باعث شود شما دچار مشکلات جدی شوید. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی بهتر است از یک ماسور حرفه ای و پیشرفته کمک بگیرید. افراد حرفه ای کمک می کنند بتوانید خدمات ماساژ را به درستی دریافت کرده و به بهترین نتیجه ی مطلوب دست یابید. برخی از مشکلاتی که ممکن است پس از استفاده از خدمات غیر حرفه ای برای ما پیش بی‌آید شامل:

  • حساسیت به روغن
  • ایجاد درد و یا ناراحتی به صورت موقت
  • ایجاد کبودی
  • ایجاد تورم در برخی نقاط

اگر شما مشکلاتی مانند: اختلالات خون ریزی، کم بودن پلاکت خون، کسانی که از داروهای کاهش دهنده خون استفاده می کنند. نباید از ماساژ شدید و طولانی مدت استفاده نمایند.

در برخی از نقاط بدن مانند: قسمتی که خون لخته شده است. قسمت زخم باز یا تازه بسته شده، قسمتی که دارای عفونت پوستی باشد و یا قسمتی از بدن که دارای ضعف استخوانی است و … نباید ماساژ انجام شود.

انجام ماساژ برای افراد مبتلا به سرطان مضر بوده و توصیه نمی شود. اما اگر احساس می کنید به گرفتن خدمات ماساژ نیاز دارید بهتر است از با پزشک آنکولوژی مشورت نمایید. زیرا فشار مستقیم بر روی تومور می تواند باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیری شود.

درآمد ماسور ها و مراکز انجام ماساژ

در طی چندین سال اخیر افراد با خواص بی شمار ماساژ آشنا شده و به سوی استفاده از این خدمات روی آورده اند. به دلیل تقاضای زیاد افراد در گرفتن خدمات ماساژ باعث گسترش کسب و کار و درآمد مراکز ماساژ و افراد ماسور شدند.

ماساژ علاوه بر خواص درمانی که دارد یک هنر بی نظیر نیز به حساب می آید. اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که به این رشته علاقه دارید و میخواهید به کاهش درد دیگران کمک کنید به شما پیشنهاد می شود این مهارت را بیاموزید.

آموزش دوره ماساژ در آموزشگاه مجموعه ی خدامیان به صورت کاملاً تخصصی و حرفه ای همراه با ارائه مدرک بین المللی رسمی و معتبر از سازمان فنی و حرفه ای کشور در انتهای دوره ی آموزشی انجام میپذیرد.

اگر شما مایل به ثبت نام در دوره ی آموزشی ماساژ هستید میتوانید هم اکنون با ما تماس حاصل بفرمائید و یا همچنین به صورت حضوری به مجموعه ما مراجعه نمائید.

شماره تماس آموزشگاه : 09124142897

انواع ماساژ

ماساژ بافت عمیق

از ماساژ بافت های عمیق بدن معمولا برای کاهش و یا از بین بردن استرس و تنش استفاده می شود. در انجام این نوع ماساژ هدف اصلی ماهیچه‌های زیرین هستند نه عضلاتی سطحی. ماساژ بافت عمیق بیشتر برای افرادی توصیه می شود که دارای:

درد همیشگی و احساس کوفتگی مداوم داشته باشند.

کسانی که فعالیت شدید و حرفه ای بدنی دارند مانند: ورشکاران حرفه ای

ماساژ آب درمانی

ماساژ آب درمانی توسط پزشکان در سال های 1800 مورد استفاده قرار گرفت. کسانی که از آب برای ماساژ درمانی استفاده می کنند را هیدروتراپیست می گویند.

آب درمانی به روش های مختلفی مانند: آب با فشار زیاد، ماساژ در آب، حمام معدنی، جکوزی و … انجام می شود.

آب به دلیل خواص منحصر به فردی که دارد مانند: دما و فشار به درمان برخی از بیماری ها کمک شایانی می نماید.

ماساژ آزادسازی مایوفاشیال

برای انجام ماساژ آزادسازی باید ماساژ را بر روی بافت نرم بدن انجام دهید. از این نوع ماساژ برای درمان اختلال عملکرد در بافت ها، درمان درد، درمان محدود شدن حرکت استفاده می شود.

ماساژ آزادسازی با کمک آرام کردن عضلات منقبض شده، بالا بردن گردش خون، تحریک و کشش عضلات و بافت های هم بند می تواند به کاهش درد و … کمک کند.

ماساژ تای

ماساژ تایلندی یک رشته ازفشار هایی است که به صورت منظم و ریتمیک توسط دست و یا انگشتان به بافت بدن منتقل می شود.

ماساژ شیاتسو

این ماساژ یک ماساژ ژاپنی است. در این ماساژ با کمک کشیدن دست ها و انگشت ها بر روی بافت و اعمال فشار سعی در بهبود و درمان درد های شما داریم.

برخی از تکنیک های دیگر که در ماساژ شیاتسو مورد استفاده قرار میگیرد شامل تکنیک های: غلتکی، چرخشی، لرزش، گرفتن ماهیچه و… است.

ماساژ سنگ

انجام ماساژ با کمک سنگ‌ها از دو نوع سنگ سرد و گرم استفاده می شود. نام سنگ های گرم سنگ بالزات و نام سنگ سرد سنگ: مرمر است.

این سنگ های ذکر شده برای اعمال فشار و گرما به بافت های بدن مورد استفاده قرار میگیرد.

برخی از ماسورها از روغن زیتون نیز برای ماساژ سنگ استفاده می کنند.

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی از پر طرفدارترین و همچنین معروف ترین ماساژ ها به حساب می آید. ماساژ سوئدی خود به 5 شکل مختلف از ماساژ تقسیم می شود. این پنج نمونه ی مختلف از ماساژ سوئدی شامل:

ایجاد حرکت چرخشی با کمک کف دست، ایجاد حرکت های طولی با کمک انگشت، انجام حرکت های سریع و ریتمیک، حرکت لرزشی، حرکت های مالشی.

اگر بخواهیم مزایای استفاده از ماساژ سوئدی را نام ببریم باید بگوییم:

ایجاد کاهش چشم گیر درد در عضله ها و بافت های نرم هم بند

درمان سفتی مفصل

درمان بیماری استئوآرتریت زانو( اگر از این ماساژ به صورت مرتب در طی 8 هفته استفاده نمایید.)

این ماساژ به دلیل بالا بردن گردش خون، مناسب افرادی است که دارای گردش خون ضعیف هستند.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام پکیج آموزشی ماساژ

نام
آدرس